Després dels 40 dies de les aparicions de Jesucrist ressuscitat als apòstols i deixebles, Ell fa aquest gest visible per ells per marcar la seva anada a Déu Pare i iniciar els dies d'espera de l'Esperit Sant promès, que els serà donat a la Pentecosta, perquè sigui la presència de Déu i els hi faci conèixer la veritat, l'amor i la bondat divines, comprenent a partir d'aquell moment els ensenyaments del Fill de Déu fet home, que tot just havien començat a entendre, sobretot a partir de la Pasqua. I ascendeix a la Glòria beneïnt els deixebles i, amb ells a la Humanitat sencera, de manera que aquesta benedicció resta amb tots nosaltres.
Jesús no ens deixa sols sinó que Ell està amb nosaltres cada dia fins a la fi del món, primer amb la seva presència invisible però real sempre que hi han dos o més reunits en el seu nom, després amb la seva presència física i real, sacramental, en l'Eucaristía, i a més amb el gran do de l'Esperit Sant, que és el seu mateix Esperit diví, l'Esperit d'Amor. I aquest ens dona llum, guia, consol, força, amor, saviesa, valor i encert, a més de fer-nos companyia i inhabitar en tots aquells en estat de gràcia i que pel baptisme han rebut la filiació divina.
I Jesús ascén al Cel, amb el signe visible de la realitat invisible, per obrir-nos-el als éssers humans, després de ressuscitar per tal que poguessim ressuscitar. Pasqua, Ascensió i Pentecosta formen una unitat, tot i ser esdeveniments diferents. Un cop ascendit Ell a la Glòria, Déu Pare i Déu Fill ens envien a Déu Esperit Sant perquè estigui sempre amb nosaltres, i així es completa la Pasqua amb el major do que ens pot fer Déu: Ell mateix, en la persona de l'Esperit Sant, el do més alt i gran, amb el mateix poder diví de ser testimonis de Crist i predicar l'Evangeli a tot el món, amb una eloqüència espontània inspirada pel mateix Esperit que és la millor de totes, amb la capacitat de fer miracles, com el quotidià i il·limitat en el temps, en l'espai i en el nombre de la consagració eucarística i dels altres sacraments i, el més gran de tots, el poder propi de Déu de poder perdonar els pecats i de poder lligar i deslligar al Cel les coses de la Terra des de la pròpia existència humana temporal i limitada. No hi ha dons més grans ni possibles o imaginables que aquests tres, de la resurrecció i la vida eterna entrant a la Glòria amb Déu i ja a la Terra, com a anticip, tast i promesa, la presència de l'Esperit Sant en nosaltres.
Després de l'Ascensió, els deixebles se'n tornaren plens d'una alegria immensa. Siguem conscients, agraïts i amorosos i tinguem també aquesta corresponent alegría que res ni ningú no ens pot prendre, si no ens n'apartem i la seguim i vivim en ella!